Thursday 14 March 2013

~SYUKUR~DUA WIRA TERKORBAN DINAIKKAN PANGKAT~



Alhamdulillah..Kerajaan telah mengumumkan dua pahlawan negara yg terkorban ketika menentang pengganas SULU di LAHAD DATU,SABAH di naik kan pgkat.. Ini semua adalah pengiktirafan serta penghargaan kepda Allahyarham Prebet Ahmad Hurairah Ismail, 24, dan Allahyarham Prebet Ahmad Farhan Ruslan, 21.


Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata "Memang wang bukanlah boleh mengubati rasa kesedihan dan kehilangan terhadap anggota kita apatah lagi kepada keluarga mereka, namun imbuhan dan faedah ini diberikan kepada ibu bapa kedua-dua anggota kita yang terkorban ini.

"Ini keprihatinan Kementerian Pertahanan dan ATM (Angkatan Tentera Malaysia) kepada Allahyarham (Ahmad Hurairah dan Ahmad Farhan). Kita doakan roh mereka dirahmati dan diangkat oleh Allah SWT dalam kalangan golongan syuhada," katanya

Allahyarham Ahmad Farham Ruslan yang berasal dari Pasir Tumboh, Kelantan pula maut dalam satu kemalangan di Kampung Bakapit, Lahad Datu ketika mengiringi konvoi Ops Daulat kira-kira pukul 7.30 pagi semalam.


Allahyarham Ahmad Hurairah yang berasal dari Pasir Mas, Kelantan terkorban dalam satu pertempuran dengan kumpulan pengganas Sulu ketika mengadakan operasi pembersihan di Kampung Sungai Nyamuk kira-kira pukul 10.45 pagi semalam.



SEMOGA ALLAHYARHAM PREBET AHMAD HURAIRAH ISMAIL DAN ALLAHYARHAM PREBET AHMAD FARHAN RUSLAN TENANG DI SANA..MARILAH KITA SEMUA KENANG JASA2 PEJUANG2 NEGARA KITA DEMI UNTUK NEGARA TERCINTA..DAN MARILAH KITA SEDEKAHKAN AL-FATIHAH UNTUK MEREKA..

1 comment:

  1. innalillahwainnailaihiroji'un
    semoga ditempatkan dikalangan orang yang beriman

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...