Monday 13 May 2013

TAK PAYAH MALU!!! PUAK PAS, MARI DEKAT!!



PRU13 telah berlalu. DAP (Democracy Action Party), parti berbilang kaum yang sebenarnya didominasi kaum Cina, telah mencapai kejayaan yang besar, kejayaan terbaik mereka dalam sejarah Malaysia. 51 buah kerusi parlimen ditandingi mereka, 38 buah daripada kerusi tersebut telah berjaya mereka menangi. Pulau Pinang kekal di bawah penguasaan DAP. Suatu pencapaian yang gemilang sebagai sebuah parti yang dikenali mewakili kaum Cina yang minoriti.

DAP adalah sebuah parti yang pragmatik dan progresif. Apabila Barisan Nasional cuba menakutkan rakyat dengan mendakwa DAP akan menguasai negara yang dihuni majoriti kaum Melayu ini, mereka telah memperlihatkan kepada rakyat Malaysia bahawa hanya 51 buah kerusi yang ditandingi mereka, maka tidak mungkin mereka akan menguasai negara ini, berbanding PKR 99, dan PAS 73.

Kepada yang tidak mahu berfikir lebih lanjut, itu adalah benar. Tidak mungkin DAP akan berkuasa dengan hanya 51 buah kerusi.

Kaum Melayu di dalam PAS telah terkeliru dan tertipu dengan permainan licik ini. Inilah yang dijadikan hujah yang zahirnya kelihatan rasional oleh pemimpin PAS untuk menjawab kepada kaum Melayu, yang dihasut dan diapi-apikan oleh UMNO, bahawa DAP tidak akan menguasai negara ini.

TERUSKAN PANAS HATI DI SINI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...